System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej

SDIP

System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) jest jednym z ważniejszych elementów współczesnego transportu zbiorowego. Znacząco zwiększa wygodę pasażerów w podróży, umożliwiając im uzyskanie niezbędnej dla komfortu podróżowania – informacji. Jednocześnie zapewnia przewoźnikowi szybkie komunikowanie się z pasażerami.

Wspomniany system znajduje największe zastosowanie w pojazdach, na dworcach, węzłach komunikacyjnych, peronach oraz przystankach.

system dynamicznej informacji pasażerskiej
system dynamicznej informacji pasażerskiej

Głównymi elementami są elektroniczne tablice informacyjne i urządzenia informacji dźwiękowej.

W pojeździe informację wizualną zapewniają elektroniczne tablice kierunkowe. W zależności od zapotrzebowania, tablice są różnych rozmiarów, a matryce, z których są zbudowane, mają różne rozdzielczości i technologię wykonania. Instalowane są z przodu, z boków i z tyłu oraz we wnętrzu pojazdu.

Dodatkowo montowany jest system zapowiedzi głosowych, który zwiększa skuteczność informacji przekazywanych pasażerom. Wszystkimi wspomnianymi powyżej urządzeniami steruje komputer pokładowy.

Na dworcach informacja wizualna jest przekazywana za pośrednictwem umieszczanych w halach, poczekalniach, na peronach elektronicznych tablicach przyjazdów i odjazdów, a zapowiedzi głosowe zapewniają jej kompleksowość. Specjalistyczne oprogramowanie prezentuje treści automatycznie, dostarczając wcześniej zdefiniowane treści do wyświetlenia na wszystkich tablicach systemu.

System ma możliwość udostępniania pasażerom informacji wyłącznie rozkładowych, bez automatycznego uwzględnienia zmian (np. opóźnień). W trybie pracy w czasie rzeczywistym (on-line) na tablicach jest wyświetlany czas rozkładowy, jednak jest on dynamicznie korygowany o wynikłe w trakcie jazdy odstępstwa. Modyfikacje odbywają się sposób automatyczny. Dzięki temu pasażer oczekujący na przystanku zawsze widzi rzeczywisty czas odjazdu pojazdu z przystanku, w którym uwzględnione zostały ewentualne odchylenia od rozkładu.

sdip
sdip
Najważniejsze cechy systemu
    • Rzeczywista informacja pasażerska w pojeździe i na przystanku,
    • Planowanie oparte na GIS,
    • Analizy rozkładów jazdy,
    • Lokalizacje, czasy i zajętości pojazdów,
    • Pozycjonowanie przystanków i innych punktów sieci,
    • Wyznaczanie czasów przejazdu i odległości,
    • Priorytet dla transportu publicznego,
    • Śledzenie pojazdów na mapie,
    • Eksport statystyk porównawczych pomiędzy czasem planowym/aktualnym,
    • Nadzór w czasie rzeczywistym nad pojazdami w ruchu.
Chcesz wiedzieć więcej o systemie? Skontaktuj się z naszym działem handlowców Porozmawiaj z Handlowcem
Galeria realizacji System w użyciu
System informacji pasażerskiej w pojeździe. Gniezno, Polska
System informacji pasażerskiej w pojeździe i na przystanku. Konin, Polska
System dynamicznej informacji pasażerskiej na przystanku. Żywiec, Polska
System informacji pasażerskiej w pojeździe. Opole, Polska
System informacji pasażerskiej w pojeździe. Gdynia, Polska
Informacja pasażerska do pojazdu i na przystanek Transexpo 2024
System informacji pasażerskiej w pojeździe. Szczecin, Polska
CeSIP - Aplikacja OnTime Konin, Polska
System dynamicznej informacji pasażerskiej na przystanku Opole, Polska
System informacji pasażerskiej w pojeździe. Gniezno, Polska
Tablica przystankowa diodowa LED Transexpo 2024
Urządzenia i oprogramowanie Elementy systemu