ECO-SDIP. System przystankowej informacji pasażerskiej w technologii e-papier

Informacja pasażerska przyjazna środowisku.

ECO-SDIP to innowacyjny system przystankowej informacji pasażerskiej oparty o technologię e-papieru. Proponowane rozwiązanie opiera się na trzech wariantach wyświetlaczy: 9,7”, 13,3” i 32 cale, na których prezentowana jest dynamiczna informacja pasażerska, rozkłady jazdy, treści reklamowe, jak również komunikaty specjalne np. dot. jakości powietrza lub dane mówiące
o objazdach czy opóźnieniach na trasie ze względu na zdarzenie losowe.
Rozwiązanie dedykowane na przystanki transportu zbiorowego jest alternatywą dla dotychczasowych wyświetlaczy LED czy LCD i charakteryzuje się minimalnym zapotrzebowaniem na energię elektryczną, która niezbędna jest tylko do zmiany wyświetlanych treści. W momencie, kiedy wyświetlacz nie zmienia prezentowanych informacji, nie pobiera energii. ECO-SDIP jest całkowicie niezależny energetycznie dzięki zainstalowanym panelom fotowoltaicznym.
Tabliczki przystankowe są interaktywne, tzn. że pasażer komunikacji miejskiej może wywoływać interesujące go treści zarówno przy pomocy przycisków dotykowych, jak i ruchem dłoni, czyli istnieje możliwość sterowania gestem. ECO-SDIP został wyposażony w system monitoringu przeciwkradzieżowego.

Zalety wdrożenia ECO-SDIP w mieście.

– autonomiczna energetycznie informacja pasażerska – szybka instalacja systemu w terenie polegająca na montażu słupka z wyświetlaczem, panelem fotowoltaicznym i akumulatorem. Nie jest wymagane podłączenie infrastruktury z siecią energetyczną co znacznie niweluje koszty przyłączy energetycznych.
– doskonała czytelność wyświetlanych treści w zmiennych warunkach atmosferycznych, także
w pełnym nasłonecznieniu,
– zdalne, bardzo szybkie zarządzanie rozkładami jazdy na wszystkich przystankach w mieście (do tej pory papierowe tabliczki),
– redukcja poboru prądu w porównaniu do wyświetlaczy LED czy LCD nawet do 99,5%
– możliwość szybkiego postawienia tymczasowego przystanku komunikacji miejskiej np. w sytuacji robót budowlanych i wynikających z nich licznych objazdów. Poza częścią fizycznego postawienia słupka informacji pasażerskiej należy zaadresować przystanek w aplikacji, wygenerować dla niego dane i rozkład jazdy.
– dedykowany tryb pracy e-papierowych tabliczek dla skrajnie niskich temperatur otoczenia.