Białostocki system informacji pasażerskiej zmodernizowany!

Z sukcesem zakończyliśmy rozbudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w Białymstoku.

Do naszych zadań należało wykonanie tablic przystankowych w trzech różnych typach (LED, e-papier, LCD) oraz integracja już istniejących tablic z nowym systemem centralnym, który zarządza wszystkimi urządzeniami tego typu w mieście.

Więcej o dostarczonych tablicach przystankowych. 
Wszystkie tablice przystankowe posiadają wbudowany beacon. Jasność ekranu tablic LED i LCD dostosowuje się do natężenia światła zewnętrznego. Tablice LED informują o nazwie przystanku, na którym znajduje się pasażer, pokazują aktualną godzinę, prezentują numer linii, kierunek i czas odjazdu pojazdu z przystanku. Każda z tablic w technologii e-papier składa się z dwóch tabliczek 13,3” i prezentuje zarówno dynamiczną informację pasażerską, rozkłady jazdy oraz treści informacyjno-reklamowe.

Zamówienie obejmowało:

  • dostarczenie, montaż, uruchomienie: 25 dwustronnych tablic przystankowych LED, 12 jednostronnych tablic przystankowych w technologii e-papier wraz z panelami fotowoltaicznymi, 6 jednostronnych tablic LCD umieszczonych w tunelu pieszo-rowerowym przy centrum przesiadkowym,
  • zbudowanie responsywnego serwisu www dla pasażerów, www.przystanki.bialystok.pl
  • integrację tablic już zainstalowanych u zamawiającego z nowym oprogramowaniem zarządzającym, 
  • montaż beaconów we wszystkich rodzajach tablic,
  • wdrożenie funkcji wywoływania zapowiedzi głosowych w tablicach LED dla osób niedowidzących, przy pomocy dedykowanego pilota. 
  • udostępnienie aplikacji OnTime, wykorzystującej do generowania informacji pasażerskiej m.in. odczyt sygnałów z beaconów zainstalowanych na przystankach oraz w autobusach.

Dlaczego warto modernizować informację pasażerską w transporcie publicznym razem z PIXEL-em?

  • Aktualizowane i łatwo dostępne informacje o rozkładzie jazdy, opóźnieniach, trasach i innych istotnych danych przyczyniają się do lepszego doświadczenia pasażerów. Pasażerowie są lepiej poinformowani i mogą planować swoje podróże bardziej efektywnie, unikając niepotrzebnych opóźnień.
  • Gdy pasażerowie mają łatwy dostęp do dokładnych informacji, czują się bardziej komfortowo i zadowoleni z usług transportowych. Dobrej jakości, czytelny system informacji pasażerskiej pozwala pasażerom czuć się pewniej, lepiej zorientować się w systemie transportowym i łatwiej odnaleźć się na nieznanym terenie.
  • Poprawa bezpieczeństwa i świadomości. Systemy informacji pasażerskiej dostarczają również informacje na temat bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenia o awariach, utrudnieniach czy instrukcje dotyczące ewakuacji w sytuacjach kryzysowych. To zwiększa świadomość pasażerów i pozwala im lepiej zareagować w przypadku zagrożeń.
  • Nowoczesny system może dostarczać danych w czasie rzeczywistym o obciążeniu linii, opóźnieniach itp. To umożliwia operatorom transportu publicznego lepsze monitorowanie i zarządzanie ruchem, dostosowywanie tras, rozkładów jazdy, optymalizację wykorzystania taboru podczas realizacji zadań przewozowych w celu zwiększenia efektywności i wydajności transportu .
  • Redukcja emisji i zatorów. Zachęcenie do korzystania z transportu publicznego ma wpływ na redukcję emisji spalin i zatorów drogowych, co w konsekwencji wpływa na jakość powietrza w mieście.

Zachęcamy do kontaktu wszystkie miasta które stawiają na nowoczesny i czytelny system informacji pasażerskiej.